A Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége felkérést kapott a Magyar Turizmus Zrt.-től, hogy tapasztalataival segítsen valósághű képet alkotni a hazai turizmus alakulásáról.
A Magyar Turizmus Zrt. a 2014. évi marketingterv részeként elemzést és előrejelzést készít a magyarországi turizmus helyzetéről, melynek keretében a szakma meghatározó szereplőinek bevonásával szakértői megkérdezést végeztek.
A kérdések többek között kitértek a beutazó és a belföldi forgalom alakulására, a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek külföldi vendégéjszakák számának alakulására, de a készítők kíváncsiak voltak arra is, hogy mely tényezők játszanak fontos szerepet a magyarországi beutazó illetve belföldi turizmus alakulásában rövid távon, hogy a turisztikai kínálat fejlődése szempontjából különböző tényezők milyen lehetőséget jelentenek, valamint hogyan értékelnék a Magyar Turizmus Zrt. 2013. első félévének munkáját.