A Magyar Turizmus Zrt (MT Zrt.) Regionális Marketing Igazgatóságai (RMI) bekapcsolódnak a régiós turisztikai desztináció-menedzsmentek (TDM) munkájába – mondta el Bozzay Andrásné az Önkormányzati Minisztérium (ÖM) Turisztikai Szakállamtitkárság főosztályvezetője a szerdán Egerben rendezett TDM konferencián.
Az MT Zrt. döntésének eredményeképpen kiküszöbölhetővé válnak turisztikai marketingben adódható párhuzamosságokat és az ebből keletkező többletköltségek. A régiós TDM-ekben az MT Zrt. nem válik tulajdonossá az RMI-k révén, de amennyiben a régiós TDM szervezetek is megalakulnak, és rendelkeznek támogatási szerződéssel, a regionális igazgatóságok készek átadni a helyiségeiket illetve a technikai eszközeiket.
A regionális TDM-ek megalakulása azonban még várat magára. A Magyarországon eddig helyi illetve térségi szervezet megalapítására írtak csak alá támogatási szerződéseket.
Az alulról építkező TDM rendszer célja az adott turisztikai célterület erőteljes marketingmunka általi pozícionálása. A TDM szervezetek koordinálják a térség turisztikai tevékenységét, az önkéntes alapon csatlakozó szolgáltatók bevonásával kialakítják az egységes arculatot és fejlesztik az idegenforgalmi kínálatot, hatékony információs rendszert működtetnek a turizmus élénkítése céljából. A TDM rendszer kialakítása a 2005-2013. között megvalósítandó, I. Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiában meghatározott feladat.
Napi Turizmus 2010/100. 2010. 05. 27.